Retur og angrerett
Vi i RADIANTÉ ønsker at du skal være fornøyd – og føle deg trygg når du handler hos oss. Derfor følger vi angrerettloven, samtidig som vi har tydelige retningslinjer for retur.
Angrerett – dine rettigheter
Du har rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Angrefristen gjelder alle kalenderdager. Hvis fristen faller på en helgedag, lørdag eller helligdag, forlenges den til neste virkedag.
For å benytte angreretten må du sende oss en e-post på kundeservice@radiante.no før du returnerer varen. Vær oppmerksom på at angreretten kun gjelder ved ubrukt vare – og plastforseglingen må være intakt av hensyn til produktets hygieniske sikkerhet.
Viktige betingelser for retur:
- Returfrakt dekkes av kunden. Vi anbefaler å bruke en forsendelsesmetode med sporing, da du selv har ansvaret for at varen returneres trygt.
- Produktet må returneres i original emballasje, med alt medfølgende tilbehør og bruksanvisning.
- Varen skal være godt emballert og uskadet ved retur.
- Returpakker sendt som postoppkrav vil ikke bli akseptert.
Unntak fra angreretten
Av hygieniske årsaker bortfaller angreretten hvis produktet er brukt, eller hvis plastforseglingen er brutt. Dette fordi produktet da ikke lenger kan selges videre.
Verdireduksjon ved prøving
Du har rett til å undersøke varen, men ikke utover det som ville vært mulig i en fysisk butikk. Dersom produktet er håndtert på en måte som reduserer salgsverdien, forbeholder vi oss retten til å trekke fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen ved refusjon.
Resultatsgaranti – slik fungerer det
Dersom du har fulgt behandlingsplanen, men fortsatt ikke er fornøyd, kan du benytte deg av vår resultatsgaranti. Les her for grundigere informasjon rundt denne garantien.
Vi vurderer hver sak individuelt, og godkjente returer må følge samme regler som ved angrerett (ubrutt forsegling eller dokumentert resultatløst bruk over tid).
Refusjon
Så snart varen er mottatt og kontrollert, refunderer vi kjøpesummen til samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøp. Dette skjer normalt innen 14 dager etter at returen er godkjent.
Ønsker du å starte en retur eller har spørsmål? Send oss en e-post til kundeservice@radiante.no – vi er her for å hjelpe deg. :)